Frank og Kim Sigurd sin matblogg

fredag 13. mars 2009

Tapas

Litt info hva jeg synes om tapas.

Tapas er en konge mat rett som består av mange forskjellige småretter, med andre ord matvraks drøm! Litt av alt og du kan plukke til du dør :) og du får heftig påfyll så lenge du er på en buffet!!!!

Desverre så er det noen her i verden som tror at man kan kalle hvilken som helst matrett tapas så lenger man "krydrer" det med litt "eksotiske og spennende krydder" som f.eks oregano...
(Oregano er faktisk et vanlig krydder og IKKE noe sånn eureka greier).
Det er sånn sett helt greit å kalle det for tapas, men i mitt hode så skal tapas være: 
Innbydende og mange forskjellige smaker.

Jeg var på en festlig liten sammenkomst her forleden hvor fikk vi ifølge vertene fikk servert tapas.
Vel i mitt hode så krasja det litt for å si det slik, vi fikk servert: Nachos chips med ost og oregano, baguette med pressa hvitløk ost og oregano, (det het visstnok hvitløksbrød) så fikk vi baguette med tomat ost og OREGANO! Dette skulle forestille en bruschetta.. Jeg ble rett og slett litt måløs, for ha en ting klinkende klart! Mat blir ikke automatisk tapas bare ved å drysse litt tørket oregano over!!!!! Helt feil. 

Jaja tenkte jeg ville dele dette med omverdenen. :)

 

5 Kommentarer:

Blogger Helena sa ...

yo! e dette et prosjekt dåkke he plana om å opprettholda eller? :) for nå har eg adda dåkke på bloggen min så nå e dåkke lansert :) å eg komme te å stikka innom for oppskrifte å sånn! trenge dåkke inspirasjon te ke dåkke kan skriva kan dåkke jo legga ut oppskriftå på oreo-kaga :)

14. mars 2009 kl. 06:26  
Blogger Kim Sigurd sa ...

ja seff, eg komme hvertfall t å gjør d.. spørs nå ka skartveiten velge å gjør :p

15. mars 2009 kl. 04:31  
Blogger Helena sa ...

skvarteiten he bare me å følge opp! ;P
men koss blir det me den oppskriften?

15. mars 2009 kl. 12:56  
Blogger Trine Lise sa ...

Ok du lese gjerna ikkje kommentaren eg la igjen paa det andra innlegget?????
Men good job! :)
Eg ska legga dokke te hos meg hehe.
Ja det e sant, det e ikkje saann tapas e. Kom te Oslo, det e tapas heaven!
Va aa spiste tapas me Anne-Beth og Geir her sist helg paa en spanske restaurant. Veldigt godt, me blei stappas, aa det va kje for dyrt heller. Tror 300kr per pers, aa daa fekk me meir enn nok.
RUST e en tapasplass rett oppi gadaa her, aa her va meg og Henriethe (my friend) paa lunsj for ei stonn siden. Godt!
Aa faktisk IDAG saa saag eg ein nye tapasplass i sama gadaa saa me bur, aa menyen va imponerandes! Aa prisen ligesaa. 125 kr for 4 retta, og saa 35 kr for kver rett du legge te. Den maa proevas.
Naa komme jo mor og far om en maaned, tror du eg ska intodusera de for tapas, eller e de for kresne?
KLEM

PS: Ring meg!

19. mars 2009 kl. 16:17  
Blogger Kim Sigurd sa ...

hehe eg leste d nå.. eg sko fått sånn varsling på mail når folk kommentere på bloggen :p hehe nei eg lagte tapas t mor og mia her sist helg.. de syns d v sjef :) så du må bare gi gass :D ja d blir sjef me gourmet weekend i oslo, ser frem t d :) nå som eg e avd leder så e jo lønna feide.. hehe ånei.. :p

21. mars 2009 kl. 17:17  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden