Frank og Kim Sigurd sin matblogg

lørdag 11. april 2009

Pizza


Enkel oppskrift på pizzadeig:

4 dl lunka vann
1/2 pk tørrgjør eller vanlig gjær
En del oliven olje
Salt
Masse mel (Spe sånn at du får en fast og fin deig)

Fremgangsmåte:

Løs opp gjæren i i vannet.
Hell i olivenolje og salt
Spe med mel til du får en fast og spenstig deig
Elt deigen i ca 5 min

Når du er ferdig med eltingen så skal deigen se ca slik ut

La deigen heve til dobbel størrelse. 
Jeg pleier av og til å sette deigen  i kjøleskapet.
Ta ut deigen og kjevle deigen ut til en fin sirkel!

Ca sånn.



Sleng på med garnityr!

Begynn med f.eks tomat saus, mozzarella ost, så er det bare å slippe seg løs.
Når garnityret er på plass så er den klar for ovnen.
Ovnen bør være 220-225 og steketiden er ca 12-14 min.

Voila!
Ferdig!

3 Kommentarer:

Blogger Helena sa ...

eg vil ha pizzaaaaaaaa *sikle*

22. april 2009 kl. 02:54  
Anonymous Anonym sa ...

Har store forventninger t den indiske karrien du ska legga ut.. Har du foresten en enkel og god oppskrift t en pai.. Har en paiform liggande i hus så eg ikkje har brukt...

22. april 2009 kl. 04:39  
Blogger Kim Sigurd sa ...

hehe d bra berntsen ;) eg ska legga ud nogen bilder av karrien ;) må bare få fingen ud.. kan sikkert slenga ud oppskrift og :) så kan du imponera anita :)

23. april 2009 kl. 13:42  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden